کمک مختصر به خانواده ای با 5 فرزند معلول!

سلام خدمت همه اهالی همت

یکی از دوستان که جزو سابقون در امر خدمت به محرومان است موردی رو بمن معرفی کردند:

مادری با شش فرزند در قائمیه حوالی اسلامشهر زندگی می کنند که پدرشان 10سال است که از دنیا رفته. پنج تا از این شش فرزند دچار عقب ماندگی ذهنی هستند!

بعد از فوت پدر، مردم یک زمین کشاورزی را در قائمیه به آنها می بخشند. اما کم کم تکه تکه از این زمین می فروشند و هزینه معاش می کنند. برخی خیرین و اهل محل با کمک های خرد و کلان مردم و دولت برایشان خانه ای در تکه زمین باقیمانده در دوطبقه ساخته اند که با اجاره طبقه اول درآمدی حدود ماهی 150هزارتومان دارند و ماهی 80 هزار تومان هم از بهزیستی دریافت می کنند.

شهرداری وقتی برای مشکل جواز به منزل مراجعه می کند و وضعیت آن ها را می بیند که همه عقب مانده هستند  کاربری را تغییر می دهد و برایشان جواز مسکونی صادر می کند.

داخل پرانتز این نکته رو بگم که :  ما وقتی از نزدیک چنین افرادی را ندیده باشیم رنج و مرارتشان را درک نمی کنیم. دفعه اول که دوستی برای تحقیق به منزلشان رفته بود یک کیسه برنج برایشان برده بود. یکی از بچه ها کیسه رنگی برنج را پاره می کند، برنج ها رو زمین می ریزد و با خوشحالی شروع به خوردن برنج خام می کند. مادرش می گوید که این بچه بخاطر کیسه رنگی برنج، آن را با پفک اشتباه گرفته… شخصی که برای تحقیق رفته بود که از دیدن این صحنه ها فقط گریه می کند…

و اما مشکل امروز آنها:
تا کنون از آب شهری انشعابی بدون نصب کنتور استفاده می کردند. در حال حاضر باید کنتور نصب کنند و برای این کار نیاز به 750 هزار تومان دارند. لطفی که وزارت نیرو در حقشان کرده اینکه تا کنون هزینه ای بابت مصرف آبشان دریافت نکرده اما الان برای نصب کنتور باید این پول را پرداخت کنند.

در حال حاضر 70 تومان از این مبلغ توسط خیرین محلی جمع شده است و 680 هزار تومان برای حل مشکل باقی است.

+تکمیلی
از طرف رابط محترم مطلع شدیم که مبلغ 350 هزار تومان جمع آوری شده است لذا تنها مبلغ 400 هزار تومان برای حل این مشکل نیاز است.

یاعلی

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *