این زن؛ مردانه پای زندگی ایستاده است

بسم الله الرحمن الرحیم

سلام خدمت دوستان همتی

یکی از دوستان از طریق مددکاریکی از بیمارستان های دولتی و پس از تحقیق و بازدید از منزل، موردی رو به شرح زیر معرفی کردند:

خانم ا. ت 44ساله دارای چهار فرزند، سال هاست که پس از فوت همسرش پس از تصادف و فرار راننده خاطی، از طریق کار نظافت در منازل خانواده را اداره می کند. همسرش قبل از مرگ هم مدتی آن ها را ترک بود.

او یک پسر و سه دختر دارد. پسرش تازه ازدواج کرده و یک کارگر ساده در بازار شوش است و دختر بزرگش که 28 سال دارد بخاطر اعتیاد و دیگر مشکلات همسرش با وجود داشتن دختری نه ساله، چهار سال است که متارکه کرده و به خانه مادر بازگشته است. یکی دیگر از دخترها متاهل و ساکن اراک است و دیگری مجرد است.

این خانواده بعد از فوت پدر تحت پوشش کمیته امداد قرار گرفتند،اما بدلیل عدم پرداخت اقساط وام500 هزار تومانی و ظرفیت محدود کمیته امداد در منطقه ایشان،  پرونده تعدادی از خانواده ها که سرپرست خانواده  زیر50 سال سن داشته، بسته شد و دو سال است که از کمک کمیته امداد هم محروم شده اند.

ایشان به همراه دو دختر و نوه اش(4 نفر) دوسال است درخانه ای کوچک واقع در مشیریه  مستأجر هستند(3میلیون ودیعه و 270 هزار تومان اجاره) و چون ودیعه مسکن کم دارند هزینه اجاره برایشان سنگین است و با کار در منازل به سختی تامین می شود و هزینه زندگی روزمره هم به سختی برایشان فراهم می شود.

دو هفته دیگر موعد تحویل این خانه است ولی با این قیمت هنوز خانه ای پیدا نکرده اند. تا یکی دوسال پیش دخترها با فروشندگی در مغازه ها کمک هزینه ای برای خانواده فراهم می کردند ولی بخاطر تجربه فضای بدی که در این شغل وجود داشته این کار را رها کرده اند و هر از چندی اگر کار تولیدی در منزل پیدا کنند برای بدست آوردن روزی تلاش می کنند.

خواهر  بیست و شش ساله ی خانم ا.ت نیز اثر سقوط از یک سراشیبی در زمستان85 دچار مشکلاتی در ناحیه ستون فقرات و دو ساق پا و یکی از دست هایش می شود و با حمایت کمیته امداد طی عمل های متعدد پلاتین در این نواحی گذاشته می شود و اکنون بعد از پنج سال هر از چندی طی عمل جراحی این پلاتین ها در می آید و مراقبت های بعد از عمل عموما به عهده خانم ا.ت است. اکنون تنها ستون فقرات مانده که باید عمل شود. مادر 63 ساله ایشان نیز 9 سال است دچار سرطان یوترین است و و پدر سال های پیش فوت کرده و این مادر و خواهر تحت پوشش کمیته امداد هستند اما وقتی به تهران می آیند مسئولیت نگهداری از ایشان به عهده خانم ا.ت است.

خانم ا.ت با این حال که 44 سال دارد اما بسیار ضعیف و شکسته شده، چند سال است که از بیماری های عفونی داخلی و ناراحتی های گوارشی رنج می برد اما چون توان هزینه کردن نداشته روز به روز مشکلاتش مضاعف می شود.

با توجه به مشکلات این خانواده آبرومند، سقف برای کمک به این خانواده تعیین نمی شود و تا روز سه شنبه تلاش میکنیم تا همتهایمان را برای برداشتن گوشه ای از دغدغه ها و مشکلات این خانواده بسیج می کنیم.

+++

لینک:

جهان

سفیر

عصر ایران

 

*تذکر مهم*
درصورت عبور کمکها از سقف مورد نیاز، صرف موارد خیر بعدی خواهد شد

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *