گزارش عملکرد/۹۵-۱۰۴

بسم الله الرحمن الرحیم

اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم

امیرالمؤمنین علیه السلام فرمود:

هرکس در ماه رجب به خاطر خداوند صدقه دهد ، خداوند روز قیامت در بهشت با آنچنان ثوابی وی را اکرام می نماید که نه چشمی دیده باشد ، نه گوشی شنیده باشد ، و نه بر قلب بشری خطور کرده باشد.

بحارالانوار ،ج۹۷ ، ص۳۳ به نقل از امالی صدوق

 

سلام و خداقوت

پیشاپیش فرارسیدن ماه رجب المرجب بر همه دوستان عزیزم مبارک

به میمنت این ایام فرخنده، برخی از موارد انجام شده خیریه همت از محل کمکهای عمومی به خیریه جهت استحضار اعضای محترم و دوستان بزرگوارم منتشر می شود:

کمک هزینه سرپناه
۹۵- زنی سرپرست خانواده که شوهرش برشکست شده و با تاکسی دیگران کار میکند و چهار فرزند و پدر و مادر شوهر نیز بیمار هستند و با اینها زندگی میکنند. و خانم به نظافت منازل میرود. هزینه اجاره خانه ۳۰۰ هزار تومان میدهند که برایشان سخت است و اگر مسکن مهرشان درست شود اجاره هم نمیخواهد بدهند.

۹۶- خانواده ای با شرایط فوق العاده خاص و اسفناک  که در معرض آسیب های جدی بودند، در تامین سرپناه دچار مشکل بودند که بعد از انجام تحقیقات نیاز این خانواده به اثبات رسید.

۹۷- خانمی جوان که با مردی ۴۰ ساله ازدواج کرده و هم اکنون دارای ۲ فرزند ابتدایی می باشد و شوهرش که مردی بی موالات بوده و هم اکنون به جرم خرید و فروش اموال مسروقه در زندان می باشد و این خانم به همراه دو فرزندش به دلیل نداشتن مسکن در انباری یک مغازه در کنار خیابان زندگی می کند. امرار و معاش ایشان از طریق کارگری و کمک های موردی تهیه می شود اما مشکل اصلی ایشان نداشتن سر پناه است که امر ضروری ایشان است.

(جمعا به مبلغ:‌۷ میلیون تومان)

کمکهای فوری

۹۸- مادری سرپرست ۳ دخترخانم است و با مشکلات فراوان دست و پنجه نرم می کند. با توجه به مشکلات عدیده این خانواده در شرایط فعلی ۳۰۰ هزار تومان کمک فوری به رابط محترم تحویل گردید تا ان شآءالله در فرصت مناسب فراخوان مقتضی در سایت منتشر شود.

۹۹- چندی پیش در سفری به الموت ( یکی از مناطق شهرستان رازمیان قزوین )، بواسطه یکی از دوستانم یطور اتفاقی باخانواده نداری آشنا شدم که از دار دنیا ، گویی فقط ” دار ” دارند ! این خانواده که در روستایی کوچک و در خانه ای گلی ، بامعظلاتی اساسی دست و پنجه نرم می کنند ، مشکلشان فقط بی پولی و یا نداشتن وسایل رفاهی اولیه زندگی نبود ، معضل اساسی ، دختر معلول جسمی و ذهنی  ۲۷ ساله ای بود که غوز بالاغوز خانواده بود. فعلا د راین مرحله با توجه به مشارکت بعضی خیرین دیگر برای کمک به این خانواده مبلغ پانصد هزار تومان از طرف خیریه همت مشارکت گردید.

۱۰۰- مطلع شدیم که خانواده ای در حومه یکی از مناطق کرج زندگی می کنند که متاسفانه فرزندان این خانواده به دلیل سوء تغذیه دچار بیماری های متعدد از جمله موارد مشکوک به بیماری های خونی شده اند. با نظر پزشک معالج می بایست این کودکان تا یک ماه با برنامه غذایی مناسب به همراه داروهای مورد نیاز تحت درمان قرار بگیرند. حسب تحقیق انجام شده و اثبات نیاز این خانواده مبلغ پانصد هزار تومان جهت کمک به این خانواده عزیز به رابط محترم تحویل گردید.

(جمعا به مبلغ:‌۱ میلیون و سیصد هزار تومان)

کمکهای درمانی

۱۰۱- دختر خردسالی که به همراه مادر خود و در شرایطی نامناسب زندگی میکند، دچار سوختگی در ناحیه صورت می شود . هزینه های جراحی این دختر خانم حدود یک و نیم میلیون تومان برآورد شده بود که با توجه به تامین اکثر این مبلغ از طرف خیرین، صد هزار تومان از طرف خیریه همت در این امر مشارکت گردید.

۱۰۲- خانمی ساکن یکی از روستاهای غرب کشور از ناحیه هر دو پا معلول است. سال گذشته ایشان در بیمارستان امام خمینی تحت عمل جراحی قرار میگیرد. قرار است این هفته پای دیگر ایشان در همان بیمارستان مورد جراحی قرار گیرد. با توجه به لزوم استفاده از پلاتین در عمل و عدم پوشش بیمه تکمیلی بر این مورد، هزینه عمل جراحی ایشان حدود ۷ میلیون تومان برآورد گردیده است که با توجه به شرایط و مقتضیات همت، مبلغ ۲ میلیون تومان برای مشارکت در درمان این بانوی بزرگوار اختصاص یافت.

۱۰۳- بزرگواری به نام حسین.ز.د مدتی قبل دچار حمله قبلی می شود اما با وجود تاکید پزشک معالج، تاکنون به دلیل هزینه های جراحی با احتساب کمک بیمه که حدود ۴ میلیون تومان بوده است، ایشان موفق به جراحی نشده است. با توجه به لزوم فوریت در انجام عمل جراحی و با توجه به این که ایشان در شرایط بسیار نامناسب اقتصادی و معیشتی قراردارند، مبلغ ۲ میلیون تومان از محل منابع موجود در خیریه جهت انجام عمل جراحی به رابط محترم تحویل گردید تا ان شاءالله با کمک سایر خیرین مرتبط با رابط عزیز، این جراحی با سلامت و عافیت انجام شود.

(جمعا به مبلغ ۴ میلیون و صد هزار تومان)

کمک هزینه جهیزیه

۱۰۴- سرپرست خانواده ای زنی است که برای گذران زندگی خانواده، در منازل کار می کرده است و وقتی ما با ایشان (از همین طریق که زنگ منزل یکی از دوستان را زده بود…) آشنا شدیم، درگیر انبوهی از وام های مختلف بودند که تقریبا اکثر آنها عقب افتاده بود، تا کنون برای تسویه وام ها (با توجه به کمک هایی که گرفتیم) و کمک نقد و ارزاق بیش از دو میلیون تومن کمک کرده ایم. دختر ایشان هم اکنون عقد کرده است و قرار است در خرداد به منزل شوهر برود، اقلام جهیزیه را کم کم تهیه کرده اند، و فقط یک ماشین لباس شویی (حدود ۱۷۰ تومن) و فرش (۲ تا ۶متری هر کدام ۲۰۰ تومن) از جهیزیه مانده است. که در مجموع می شود حدود ۵۷۰ هزار تومان. با توجه به قرارگرفتن در آستانه ماه رجب المرجب، این مبلغ نیز از محل کمکهای عمومی خیریه اهدا گردید.

(جمعا به مبلغ ۵۷۰ هزا رتومان)

***

مجموع کمک های این گزارش:

۱۲ میلیون و نهصد و هفتاد هزار تومان

الحمدلله

 

یاعلی

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *