همت کنید برای باز کردن هشت گره!

السلام علیک یا علی بن موسی الرضا

خداقوت

در این واپسین روزهای ماه مبارک رمضان می خواهیم هشت مشکل از هشت خانواده نیازمند مرتفع کنیم.

1- پدر این خانواده به رحمت خدا رفته است و چند سالی از این موضوع می گذرد. مادر خانواده و یکی دیگر از فرزندان (که کمی اختلال اعصاب دارد- به علت افتادن از بام خانه) به دست فروشی مشغول اند که یکی از دوستان جویای احوال ایشان شده و با این خانواده آشنا شده است.  دختر ارشد خانواده، پس از ازدواج و معتاد شدن شوهر از او جدا شده، که متاسفانه پس از طلاق به علت تصادف یکی از پاهای او دچهار مشکل می شود و اختلال در حافظه نیز پیدا کرده است و الآن در خانه است. این خانواده پسر دیگری هم دارند که سالم است لکن بدلیل مشکلات مالی ترک تحصیل کرده است، البته این خانواده دختر دیگری هم داشته که به علت مشکلات مالی، خاله او سرپرستی اش را بر عهده گرفته و هم اکنون با خاله خود زندگی می کند. مشکل این خانواده که تصمیم داریم برای حل آن کمک کنیم دختر خانم مطلّقه خانواده نیازمندی که تحت درمان دکتر قرار گرفته و الحمد لله پای ایشان رو به بهبود است، به تجویز دکتر کفشی به مبلغ 2800000 ریال  تهیّه کرده که به ازای آن شناسنامه در گرو است.

2- این موضوع مربوط به خانواده نیازمند 4 نفره ای  است که مادر خانواده مشکل کلّیّه دارد. تنها درآمد ماهانه ی ایشان 40 هزار تومان از کمیته و یارانه های نقدی ماهانه است. ماهانه 150 هزار تومان اجاره می دهد که قرار است زیاد شود. فرزند دختر خانواده دیسک کمر دارد و طبق تجویز دکتر با بیمه نیاز به 15 جلسه فیزیوتراپی دارد به هزینه 300 هزار تومان.

3-این خانواده کشکولی است از مشکلات. محور این خانواده نیز زن خانواده است: شوهر وی دارای اندکی اعتیاد است و کاری انجام نمی دهد. خواهر شوهر نیز با آنها زندگی می کند که دارای بیماری عصبی است. پسر این خانواده چند سالی است ازدواج کرده است، زمانی که ما با ایشان آشنا شدیم 17 یا 19 قسط از وام ازدواج آنها عقب افتاده بود (احتمالا یکی از علل عقب افتادن اقساط حادثه ای بوده که برای وی اتفاق افتاده و مدت زمانی زمین گیر بوده است) . عروس خانواده  هم ـ دارای توموری در مغز است .  دختر خانواده نیز تازه ازدواج کرده، مقداری از جهیزیه ایشان تهیه شده بود، یا کمک یکی از خیریه های آشنا مبلغ 570 هزار تومن برای فرش و ماشین لباسشویی در اختیار ایشان قرار گرفت، یکی از دوستان یک یخچال و یک فریزر (دست دوم ولی تمیز) هدیه کردند و از طرف شما حدود 200 هزار تومن برای خرده ریز جهیزیه به همراه 50 تومان برای ماه عسل (سفر به مشهد) به ایشان هدیه شد. مشکل الآن این خانواده نداشتن کولر است: مدل پیشنهادی: کولر 3500آبسال به قیمت 370 هزار تومان.

4- پدر این خانواده، فوت شده است و مادر به همراه دخترش در خانه ای زندگی می کنند که با زحمت فراوان آن را خریده اند و هم اکنون درگیر اقساط باقی مانده آن هستند. همت کنید برای تهیه ماشین لباس شویی به مبلغ 270هزار تومان.

5-پدر خانواده ای نیازمند برای انجام جراحی پروستات در مضیقه مالی است. در گام اول برای انجام آزمایشات اولیه و برخی اقدامات درمانی مبلغ 180 هزار تومان برای حمایت و آغاز مراحل درمانی نیاز است.

6- برای تکمیل جهیزیه دختر خانمی نیازمند از خیریه همت درخواست سیصد هزار تومان مساعدت شده است. گفتنی است مابقی هزینه خرید جهیزیه توسط خیرین دیگر تامین شده است.

7- خانواده آبروداری مدتهاست در گرمای تابستان بدلیل نبود یخچال در مضیقه و مشقت هستند. تصمیم داریم با همت شما یک دستگاه یخچال به مبلغ 445 هزار تومان تهیه و اهدا کنیم.

8-خانواده ای پرجمعیت با مشکلات فراوان روبروست. پدر سالخورده خانواده مدتی است که بیکار شده و تنها سیرکردن شکم 6 بچه ایشان تبدیل به معضلی برای آنها شده است. تصمیم داریم با کمک و همت شما مبلغ 350 هزارتومان برای تهیه ارزاق و نیازهای فوری این خانواده اهدا کنیم.

جمع موارد بالا: 2 میلیون و چهارصد ونود و پنج هزار تومان

همت کنید

تذکر مهم:
در صورت عبور کمکهای اهدایی از سقف مورد نیاز، در موارد خیر بعدی صرف خواهد شد.

+++

لینک:

مشرق

شفاف

فردا

جوان

 حدید

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *