فراخوان کمک به دختر مبتلا به تالاسمی+این پرونده بسته شد

سلام و خدا قوت

مدتی قبل موردی به خیریه همت معرفی شد که نتیجه تحقیق میدانی جهت استحضار دوستان منتشر می شود.

این گزارش مربوط به دختر خانم مبتلا به تالاسمی است که علاوه بر مشکلات فراوان ناشی از بیماری، سه سال است که عقد کرده اما به دلیل شرایط نامناسب اقتصادی خانواده و همسرش تاکنون نتوانسته اند به خانه خود بروند و این امر به شدت در روحیه وی تاثیر منفی گذاشته است. هر 15 روز یک بار باید خون جدید تزریق کند و 2روز هم درخانه مادر، استراحت مطلق…

خانواده این پرونده، مستاجر خانه ای محقر در شهرک مسعودیه هستند با 15 میلیون پول پیش و کرایه ماهیانه 180 هزار تومان که البته قرار است به زودی نرخ اجاره جدید از طرف صاحب خانه به آنها اعلام شود.

این خانواده دو پسر ودو دختر دارند که هر دو دختر عقد کرده هستند.

دختر دوم خانواده خانم م.ع مبتلا به بیماری تالاسمی هست که هزینه درمانی نسبتا قابل توجهی هم دارد. از آنجا که بیماری ایشان پیشرفته شده باید روزانه 6 عدد کپسول سفرال مصرف کنند که هزینه ای بالغ بر 300هزار تومان در ماه برای این خانواده دارد تازه اگر بتوانند این دارو را تهیه کنند و البته این فقط یک قلم از چندین نوع داروی مصرفی ایشان است.

حال بماند هزینه های هر دو ماه یک بار اکو و ام ار ای قلب و ازمایشات دوره ای از قند وچربی وکبد که باید هر ماه انجام شود.

به همه اینها اضافه کنید تزریق هر15روز یک بار خون در بیمارستان بهرامی و چکاب کامل بدن هر 3 ماه یک بار به دلیل عوارض شدید داروهای مصرفی بر روی کلیه ها و کبد را.

این دختر خانم بعد ازهربار تزریق خون جدید باید دو روز در خانه استراحت کند.

از طرفی کمک بنیاد بیماریهای خاص هم دو سه ماهی می شود به دلیل برخی محدودیت ها و مشکلات از جمله تحریم های غیربشری و وحشیانه غرب و مشکلات پدید آمده در پی آن،  قطع شده است.

با خانواده اش که صحبت می کنیم می گویند درد ودرمان دست خداست وتا بحال هم به لطف خدا توانسته اند به هر طریق ممکن از عهده هزینه کمر شکن مداوای دخترشان برآیند.

یکی دیگر از مشکلات این دختر خانم این است که 3 سال پیش عقد کرده است.

پدر خانواده، کارگر مغازه شیشه بری با درامد متغیر می باشد که بدلیل تامین داروی دختر خانم هنوز نتوانسته برای دو دختر خود جهیزیه فراهم کند وهمین امر موجب شده تا دوران عقد این دختر خانم سه سال طول بکشد که این مساله با توجه به بیماری ایشان باعث تضعیف شدید روحیه در ایشان هم شده است.

از طرفی داماد هم که کارگر ساده یک کارگاه صافکاری است چون به تازگی مشغول کار شده توان اجاره مسکن را ندارد وغم پول پیش واجاره مسکن نیز بر روی همه دردهای دختر خانم افزوده شده است.

همت کنید تا ان شآءالله چهارستون سقف خانه این زوج جوان استوار گردد

یا علی

تذکر مهم:

در صورت عبور کمکهای اهدایی از سقف مورد نیاز، در موارد خیر بعدی صرف خواهد شد.

لینک:

رجا

رویش

جهان

شفاف

فردا

باشگاه خبرنگاران

جوان

عصر ایران

تعامل

سفیر

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *