دعا کنید برای زنده ماندن علیرضا+این پرونده بسته شد

سلام

توضیح ضروری:

با همکاری دوستان خوب رسانه ای می خواستیم این بار فراخوانی خاص را منتشر کنیم تا بتوانیم هزینه عمل پیوند لوزالمعده نوجوان 11ساله ای را تامین کنیم تا امید او و خانواده اش به زندگی تقویت شود اما در آخرین روزها قبل از انتشار این گزارش، پزشک معالج از انجام عمل پیوند منصرف شد و اعلام کرد که هیچ امیدی به موفقیت این عمل نیست.

با این وجود اصل گزارش تنظیم شده که امروز در مجله تپش هم به چاپ رسیده است به استحضار دوستان خوبم می رسانم و بار دیگر تاکید می شود که هدف ما از این فراخوان دیگر جمع آوری کمک برای انجام جراحی پیوند نیست و اگر مبلغی جمع آوری شود، به عنوان کمک هزینه درمان علیرضا به این خانواده اهدا خواهد شد.

یا علی

علیرضا از بدو تولد تا همین امروز که 11 سالگی را با نگرانی تجربه می‌کند انسولین دریافت کرده، آنقدر که تمام جاهای دریافت انسولین روی بدنش متورم شده است و همین مشکل در آینده‌ای نه چندان دور کار دستش خواهد،ممکن است کارش به دیالیز بکشد یا دچار مشکلات قلبی شود. فقط یک راه وجود دارد که می‌تواند او را تا آخر عمر از تزریق آمپول‌های دردناک نجات بدهد؛ پیوند لوزالمعده با هزینه‌ای که خانواده‌اش نمی‌توانند پرداخت کنند.

برای زنده ماندن علیرضا

11 سالگی سن کمی است برای تجربه‌دردهای زیاد علیرضا. به خصوص که موقعیت مالی پدر و مادرش اصلا خوب نیست و نمی‌توانند کاری برایش انجام دهند. برای همین هم او را به خیریه همت معرفی کرده‌اند. خیریه هم بعد از تحقیقات لازم او را به ما معرفی کرد تا شاید خوانندگان‌مان بتوانند در حق علیرضا پدری و مادری کنند…

علیرضا در 3سالگی به دلیل مشکل خونی‌ پیوند پلاکت داشته و بعد از این پیوند مشکلش برطرف شده اما مشکل دیابت او همچنان سر جای خودش باقی است. این بیماری او هم مثل بیماری خونی‌اش قابل درمان است به شرطی که این بار تحت جراحی پیوند باز لوزالمعده قرار بگیرد.

مادر علیرضا می‌گوید: «2 سال پیش پزشک پسرم گفت هزینه درمان او 13میلیون تومان می‌شود البته این هزینه بدون دستمزد پزشکش بود، چون ایشان جزو خیرین هستند و گفته‌اند دستمزد نمی‌گیرند اما هزینه‌های بیهوشی و بیمارستان 13 میلیون تومان می‌شود.» البته شاید بهتر بود می‌گفت «می‌شد»، این روزها اصلا بعید نیست که هزینه درمان پسرش خیلی بیشتر شده باشد.

زندگی سخت است و مادر …

مادر علیرضا جمله‌ای می‌گوید که به زبان آوردنش هم برای او دشوار است، چه رسد به اینکه خدای ناکرده آن را تجربه کند؛ «با این وضعیتی که علیرضا دارد اگر خیلی زنده بماند تا 18سالگی است البته عمر دست خداست و من ناامید نیستم اما وضعیت پسرم خوب نیست. تمام جاهای تزریق انسولین دور نافش، روی بازوها، پاها و… متورم و دردناک است، لوزالمعده‌اش هم از کار افتاده.»

خانم «میم» مادر علیرضا می‌گوید، به هرجایی که می‌شده نامه نوشته و تقاضای کمک کرده است اما دریغ از یک جواب مثبت به درخواست مادرانه او. او می‌گوید: «وضعیت مالی ما اصلا خوب نیست، خودم به سختی کار می‌کنم و پولی که درمی‌آورم به زحمت کفاف اجاره 300 هزار تومانی خانه و داروهای 100 هزار تومانی علیرضا را می‌دهد.» تازه این هزینه 100 هزار تومانی برای وقت‌هایی است که علیرضا دچار بیماری نمی‌شود و به بیمارستان نمی‌رود. کافی است حتی یک سرماخوردگی ساده بگیرد تا کارش به بیمارستان بکشد و هزینه‌های درمانی‌اش چندبرابر شود.

این عمل برای او حیاتی است

همین علیرضایی که ممکن است بیشتر از 18سال عمر نکند، می‌تواند با یک عمل پیوند نه تنها عمری طبیعی مثل بقیه هم سن و سال هایش داشته باشد بلکه از تزریق انسولین و داروهای دیگر هم بی‌نیاز می‌شود. «این عمل برای او حیاتی است» این را مادرش با نگرانی می‌گوید. وضعیت جسمی پسر کوچکش روز به روز بدتر می‌شود. علیرضا هر بار بعد از خوردن غذا دچار برگشت آب معده می‌شود و هوشیاری‌اش کاهش پیدا می‌کند اما با انجام این پیوند تمام مشکلاتش حل خواهد شد. او هم می‌تواند مثل خیلی از بچه‌ها بدون درد زندگی کند.

می‌خواهید به او کمک کنید؟

علیرضا به کمک ما نیاز دارد. او برای انجام پیوند لوزالمعده وقت زیادی ندارد. اگر دیر بشود تا آخر عمرش که نهایتا تا 18سالگی خواهد بود، باید به تزریق انسولین ادامه دهد و به انواع بیماری‌ها دچار خواهد شد.

شاید خودش نداند چه آینده‌ای در انتظارش است اما قطعا تمام کسانی که با خواندن این گزارش به او کمک می‌کنند در چگونگی آینده‌اش سهیم خواهند بود.”

تذکر مهم:

در صورت عبور کمکهای اهدایی از سقف مورد نیاز، در موارد خیر بعدی صرف خواهد شد.

+++

لینک:

عصر ایران

شفاف

کارگرنیوز

البرز نیوز

رجا

تعامل

هم اندیشی

مشرق

نیمروز

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *