گزارش کیهان از”همت”: بازگشت عیاران

خیال نکنید که داستان جوانمردی همین چیزی است که به اسم سریال ویژه شب ها از شبکه اول به خورد ما می دهند، نه خیر! جوانمردی اصولا با بوق و کرنا فاصله زیادی دارد و اگر کسی یا جمعی را دیدید که از این رهگذر خودی نشان دادند، بدانید داستان چیز دیگری است و قضیه خیلی متفاوت است با آنچه در ذهن دارید.

قاعده این است که جوانمردان مردان و زنان در سایه اند، کسی نه آنها را می شناسد و نه آنها خود را به دیگران نشان می دهند. واژه جوانمرد نزدیکی خاصی با واژه گمنام دارد و شاید اصلی ترین اصل جوانمردی گمنامی باشد؛ آن هم نه از این تریپ های جوانان تابلو و تابلودار سریال «راستش را بگو» نه خیر؛ گمنامی از نوع ناشناسی.

اول جوانمرد عالم تا روز ضربت خوردن و دیرشدن نوبت های مراجعه به خانه فقرا، ناشناخته بود آن هم در اوج قدرت! دفتر و تابلو و کارت عضویت و همایش و میتینگ هم نداشت.

حالا هم یک عده هم نسلی و دغدغه مند دور هم جمع شده اند تا همان رسم جوانمردی را زنده کنند و نگذارند چراغ این مکتب عاشقی در لابه لای دود و دم شهر نشینی غرب زده و منفعت طلب خودمحور، خاموش شود.

برای خواندن متن کامل این گزارش که با همت و لطف یکی از عزیزان دلسوز و گرانقدر در روزنامه کیهان روز سه شنبه مورخ هفتم آذرماه 1391 چاپ و منتشر شده است، اینجا کلیک کنید.

دریافت فایل پی دی اف

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *