گزارش مهربانی/314-324

سلام و خداقوت

گزارش عملکرد 11 مورد انجام شده جهت استحضار دوستان بزرگوارم منتشر می شود.

لازم به یادآوری است جمع مبالغ این گزارش ها 18 میلیون و 329 هزار تومان است.

314- آقای سیدع. م به همراه همسر و فرزند چندماه اش در حاشیه شهر اسلام شهر زندگی می کند. ایشان سالها بچه دار نمی شدند و بعد از دوا و درمان بسیار؛ بعد از 21 سال خدا فرزندی به آنها عطا کرده است که امروز حدود 2سال دارد. همسرش ناراحتی شدید پوستی دارد و از سوی دیگر به علت فقرشدید غذایی نمی تواند به بچه خود شیر بدهد. متاسفانه اخیرا هم صاحیخانه آنها را جواب کرده است. سید  کارگر روزمزد و سر ساختمان کار می کند. از طرف بعضی خیرین و دوستان عزیز مبلغ 2میلیون تومان برای تهیه برخی وسایل زندگی وهمچنین مواد غذایی و ارزاق جمع آوری و در حال هزینه کرد است. به منظور رفع دغدغه مسکن و سرپناه این خانواده آبرومند نیز مبلغ 4میلیون تومان که بخشی از آن سهم سادات حمس برخی خیرین می باشد، اختصاص یافت.

315- یک خانواده فقیر مستاجر که یارانه بابت اجاره می رود و شوهر ایشان معتاد است ودارای دیسک کمر که توان کار یدی ندارد فقط گاهی دست فروشی می کند خود ایشان هم مریض است وگاهی در منازل کار می کند و بخاطر عفونت لثه همه دندانهایش را کشیده و می خواهد دندان بگذارد و نیاز به پانصد هزار تومان دارد. این مبلغ از طرف خیریه همت اهدا شد.

316-مطلع شدیم مادری نیازمند جراحی در اورژانس بیمارستان امام حسین علیه السلام شهر مشهد بستری است. ایشان با توجه به دارا نبودن پوشش بیمه ای، برای عمل جراحی نیازمند حدود 900هزار تومان بوده اند که مبلغ ششصد هزار تومان از این مبلغ توسط خیریه همت اهدا شد.

317-برای کمک فوری به 5 خانواده نیازمند مبلغ 630هزار تومان هدیه شد.

318-نامه درخواستی از طریق یکی از رابطین خیریه همت به دستمان رسید.نامه مادری رنجدیده که در آن بخشی از مشکلات این خانواده مورد اشاره قرار گرفته است از جمله ناراحتی کلیوی شدید و عارضه های گوارشی 24 ساله همسر ایشان است که در تیرماه سالجاری منجر به فوت همسر ایشان می شود. همچنین لمس پای فرزند 15ساله ایشان ازمچ پا به پایین می باشد. دختر22ساله خانواده هم شریک همه دردها و مصایب مادر خانواده است. متاسفانه با وجود گذشت چندماه از فوت پدر به دلیل مشکلات بیمه ای هنوز مستمری خانواده هم برقرار نشده و آنها با مشکلات معیشتی فراوان از جمله معضل تامین سرپناه و مسکن مواجه هستند. مطلع شدیم که تعدادی از خیرین قصد دارند تا در یک حرکت جمعی گوشه ای از مشکلات این خانواده که روزگاری نه چندان وضعیت مطلوبی داشتند را جبران کنند. به این منظور مبغ25میلیون ریال جهت کمک به این خانواده از طرف خیریه همت اهدا شد.

319- باورش کمی سخت بود اما واقعی است. مادر خانواده چند سال قبل فوت می کند در حالیکه 3فرزند داشت. پدر بچه ها بعد از مدت کوتاهی مجددا ازدواج می کند و در عین ناباوری و در کمال بی مسئولیتی بچه ها را رها می کند. دختر 21ساله با کار کردن در آرایشگاهی زنانه مختصر درآمدی دارد؛ پسر نوجوان خانواده مشغول کارگری با حداقل دستمزد می شود و دختربچه ده ساله خانه هم فعلا با همت خواهر بزرگترش سرگرم درس و تحصیل است. پس از مدتی با مشقت فراوان مبلغ مختصری از طریق برخی فامیل و برخی خیرین جمع می شود تا اپارتمان کوچکی را در محله اتابک تهران اجاره کنند با ودیعه شش میلیون تومان و اجاره ماهیانه دویست هزار تومان. با توجه به شرایط فوق العاده سخت زندگی برای این بچه ها که در بی مسئولیتی پدر خانواده در تنگنای شدید قرار گرفته اند تامین مخارج زندگی و همچنین اجاره بهای منزل بشدت بر آنها فشار وارد می کند. با جمعبندی جوانب امر و برای کمک به تامین مخارج زندگی این خانواده گرانقدر، مبلغ 4میلیون تومان در اختیار رابط محترم این خانواده قرار گرفت تا به شکل مناسب تدبیری اتخاذ نمایند تا به صورت منظم و حسب مورد مبالغی جهت رتق و فتق امور این خانواده اختصاص پیدا کند.

320-براساس گزارش های رابطین مورد وثوق خیریه همت، فردی آبرومند به دلیل مشکلات پیش آمده در آستانه معضلات فراوان شخصی و خانوادگی قرار گرفته است. با توجه به اهمیت موضوع و پس از کسب اجازه و مشورت هیئت امنای خیریه همت، مقرر گردید تا مبلغ 3میلیون تومان علی الحساب به صورت قرض الحسنه به این عزیز تقدیم شود.

321-به نیت شفای همه بیماران علی الخصوص آیت الله آقا مجتبی تهرانی یک گوسفند قربانی و بین نیازمندان توزیع شد.

322-برای تهیه داروی جوان نیازمند مبتلا به عارضه استخوانی از داروخانه جمعیت هلال احمر مبلغ799هزار تومان تقدیم گردید.

323-برای ترخیص کودکی به نام سوگند که به دلیل سوء تغذیه و عفونت خونی در بیمارستان امام خمینی تهران چند روزی بستری شده بود، مبلغ یک میلیون و سی هزار تومان پرداخت شد. همچنین برای جراحی آپاندیس برادر این کودک مبلغ 270 هزار تومان پرداخت شد.

324-برای انجام امور مربوط به جراحی و بستری کودک نیازمندی که قبلا نیز به خانواده ایشان کمک شده بود و همچنین برخی هزینه های ضروری، مبلغ ششصد هزار تومان اهدا شد.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *