یک خانواده 4 نفره چشم انتظار مهربانی+این پرونده بسته شد

همه چیز از مشکل دیسک کمر پدر خانواده شروع شد. بر اثر شغلش (خیاطی) دیسک کمر گرفت و بر اثر همین مشکل برای همیشه از برگشتن به این شغل نهی شده است. حالا او مانده و مادر پیرش، همسر ضعیفش و پسری که به دلیل فقر، قید قبولی دانشگاهش را زده و باید به خدمت سربازی برود

دیسک کمر او را از کار انداخته است
مرد گزارش این شماره ما 42 سال دارد. 25 سال است که خیاطی میکند، اما هنوز مغازه ای ندارد و کارگر است. چند وقت پیش 6 تا از مهره های ستون فقراتش بر اثر کار مداوم خیاطی دچار مشکل شدند و دیسک مهره ها گریبانش را گرفت. پزشک معالجش به او هشدار داد که باید جراحی شود و دیگر نباید به کارش ادامه بدهد. مدتی گذشت اما پولی برای عمل کردن نداشت.
با کمک عده ای از خیرین و اطرافیانش 12 میلیون تومان پول برای عملش جمع شد. هزینه عملش 24 میلیون تومان اعلام شده بود که با بررسی وضعیت مالی او به همان 12میلیون تومان کاهش پیدا کرد. اوایل شهریورماه عمل کرد و از آن زمان تا به حال همان درآمد ناچیزش را هم از دست داده است.
سرپرست 4  نفر
مشکل او فقط خودش نیست. او سرپرست مادر پیر و از کار افتاده اش، همسر 35ساله و پسر نوجوانش هم است. بنابراین با به دردسر افتادن او، 3 نفر دیگر هم دچار مشکلات فراوانی شده اند. وضعیت مادر پیرش اصلا تعریفی ندارد. اما فقر پیر و جوان نمیشناسد و جوانترها را هم پیر میکند. همسرش هنوز 40سال ندارد اما ظاهرش خیلی بیشتر نشان میدهد. از فرط سوءتغذیه و نخوردن غذاهای مناسب، دندانهایش را از دست داده است. آنقدر نحیف و ضعیف شده که قادر به کار کردن نیست.

پول نداشتند او را به دانشگاه بفرستند
هر انسانی دوست دارد در زندگی تحصیل کند و موفق شود. پسر این مرد هم همین آرزو را داشت. خیلی هم تلاش کرد و بالاخره در کنکور قبول شد. اما بعد به خودش آمد و دید با وضعیتی که پدرش دارد دانشگاه کمر از کار افتاده او را بیشتر از قبل خم خواهد کرد. چاره دیگری نداشت جز اینکه دانشگاه را ببوسد و کنار بگذارد. مشمول خدمت هم شده و در حال گذران دوران سربازی است. بنابراین کمکی از دستش برای خانواده بر نخواهد آمد.

اگر خیرین نباشند
از اوایل شهریور امسال که عمل جراحی روی این مرد انجام شد تا به امروز، وضعیت زندگیشان بدتر از قبل شده است.
قبل از عمل با وجود هشدار دکتر برای کار نکردن، غیرت پدر  اجازه نمیداد دستش را جلوی کسی دراز کند تا خرجی زندگیاش را بگیرد؛ بنابراین همچنان به کار کردن ادامه میداد اما حالا اگر هم بخواهد دیگر نمیتواند کار کند. میدانید که نداشتن شغل هم میتواند مشکلاتی را رقم بزند.
طی این چند ماه رابط «خیریه همت» برای این خانواده کمکهایی جمع کرده است که مقدارشان زیاد نیست. سقفی برایشان تهیه کرده است تا آواره نمانند اما مشکلات آنها بزرگتر از بی سرپناهی است. روز این خانواده با ترس آغاز میشود. در عین حال هم بسیار آبرودار هستند و خدا میداند تحمل وضعیت فعلی برایشان چقدر سخت است.

تنهایشان نگذاریم
این خانواده در حال حاضر و بعد از عمل جراحی سرپرستشان، بیشتر از هر زمان دیگری به حمایت و کمک نیاز دارند. تنهایشان نگذاریم.

تذکر مهم:

در صورت عبور کمکها از سقف مورد نیاز صرف موارد بعدی خواهد شد.

لینک:

 taamollogo

yjclogo

 asriranlogo

 fardanewslogo

niksalehilogo

aleflogo

parsinehlogo

shafaflogo

javanonlinelogo

seraj24logo

eghtesadiranonlinelogo

nimrouzlogo

deyperesslogo

hadidlogo

farslogo

kargarnewslogo

rajanewslogo

seratlogo

mashreghlogo

asrkhabarlogo

safirlogo

 

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *