کارگروه نذرفرهنگی همت تشکیل شد

بسم الله الرحمن الرحیم

زیربنای اقتصاد، سیاست، روابط اجتماعی، مناسبات اخلاقی و… در هر جامعه ساختار فرهنگی آن جامعه است. گستردگی فقر، تجمل گرایی، طلاق، کودکان بی سرپرست، کم فروشی، گران فروشی، کم رنگ شدن مهربانی، بداخلاقی های سیاسی، حزب گرایی، قوم گرایی، شرارت، کثرت دعاوی قضایی و دهها عنوان معضلات فرهنگی و اجتماعی همگی بیش از آن که متاثر از مسایل اقتصادی و مواردی شبیه آن باشد، نشانگر فقر فرهنگی در جامعه است.

لذا نسخه شفابخش و بنیادین رفع معضلات در جامعه توجه به مقوله رشد فرهنگی آحاد جامعه می باشد.

اگر رشد فرهنگی حاصل شود دیگر نه فاصله طبقاتی خواهد بود و نه فقر مادی و مالی و همین طور آثار سایر معضلات اجتماعی رفته رفته کمرنگ و محو می شود. از این رو بر خیرخواهان و خیرین فرض است که در کنار رفع نیاز فوری مالی محرومان و نیازمندان، نگاهی واقعی به موضوع فقر فرهنگی  داشته و در جهت رفع این محرومیت قدم برداشته و سرمایه گذاری نمایند.

همزمان با خجسته میلاد حضرت زینب کبری سلام الله علیها، انجمن خیریه همت جوانان با استفاده از کارشناسان فرهنگی مجرب راهکارهایی را به منظور بازتولید، درونی کردن و تقویت فرهنگ ایرانی-اسلامی اتخاذ نموده و به دنبال اجرایی نمودن آن است که این بسته را در قالب نذر فرهنگی ارائه می نماید.

امید است کمک های هوشندانه کاربران و همتی های عزیز در این زمینه، تاثیرات عمیق تر و ماندگارتری نسبت به سایر حوزه های امور خیریه داشته و گامی جدید در جهت ریشه کنی انواع فقر و نابسامانی ها از جمله در امور مادی و معنوی باشد.

برخی از مهمترین اولویت ها و سرفصل های پیش بینی شده در مسیر اجرای این بسته؛ موارد ذیل است:

–    ترویج کتاب خوانی در موارد و مناطق شناسایی شده از طریق تجهیز کتابخانه ها و مواردی از این دست.

–    برگزاری کلاس ها یا دوره های ورزشی ویژه جوانان و نوجوانان با هدف ترویج نشاط

–    تهیه و توزیع جزوات و کتابهای آموزشی

–    برگزاری کارگاه های آموزشی و فرهنگی با موضوع نیازهای روز از جمله آموزش خانواده، تربیت فرزند، مشاوره های تحصیلی و ….

–    برگزاری دوره های زیارتی ویژه خانواده های نیازمند

در پایان یادآور می شود کلیه وجوه واریزی ویژّه نذر فرهنگی صرف امور فرهنگی شده وگزارش آن حسب مورد اطلاع رسانی خواهد شد.

همچنین بودجه امور این کارگروه صرفا و فقط از طریق کمکهای ویژه نذرفرهنگی تامین شده و سایر حسابهای خیریه همت در حوزه های فعالیت اصلی تعریف شده خیریه هزینه خواهد شد.

یا علی

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *