گزارش مهربانی۱۸۰۲+تکمیلی

السلام علیک یا صاحب الزمان

سلام و خداقوت

با لطف خدای بزرگ و همت شما مهربانان موفق شدیم پس از فراخوان اهدای قربانی در ایام عید قربان ۵۰ راس گوسفند را قربانی و گوشت قربانی پس از بسته بندی در میان خانواده های محروم توزیع گردید.

گزارش یکی از اعضای هیئت امنای خیریه همت در خصوص انجام قربانی در عید امسال جهت استحضار منتشر می گردد:

+++

قربانی از طعم عید و درد

روز های پایانی فصل تابستان بود و چند روزی تاعید قربان باقی مانده بود.

بر خلاف سنوات گذشته، امسال تصمیم گرفتیم تا به جای کمک گرفتن از رابطان و تقسیم گوشت ها میان خانواده های شناسایی شده توسط خیریه، به بعضی از مناطق محروم همین شهر و دیار خودمان، تهران سر بزنیم و گوشت های امسال را در برخی محله های فقیر نشین تهران توزیع کنیم.

به همت اهل همت که همیشه در کارهای های خیر پیش قدم هستند، ۵۰ راس گوسفند که مجموعا ۲۴۸۷ کیلو وزن آنها بود قربانی شد و بیش از ۱۲۰۰ بسته گوشت آماده شد.

بسته ها به صورت میانگین بین ۱٫۳ تا ۲ کیلو وزن داشتند.

روز جمعه فرا رسید و زمان توزیع بسته ها آغاز شد و ۵ تیم برای توزیع قربانی های مردم دست به کار شدند.

امامزاده یحیی محمد اولین منطقه ای بود که بخشی از گوشت ها در آنجا توزیع شد.

تیم دیگر به محله دروازه غار و تیر دوقلو رفتند. بخش هایی از این محله ها را در تمام زندگیم ندیده بودم. درب هر خانه ای را که می زدیم حد اقل ۴ خانواده در آن خانه زندگی می کردند. به خانه ای سر زدیم که ۷ خانواده در آن ساکن بود.

بعضی از آنها جوری گوشت ها را نگاه می کردند که گویی مدت هاست گوشت ندیدند.

بخش دیگری از گوشت ها در محله های پایین میدان خراسان و بیسیم توزیع شد.

حدود ۲۰۰ بسته هم به منطقه ملارد کرج ارسال شد و یکی از اعضای معتمد خیریه که آن منطقه را به خوبی می شناخت قربانی ها را آنجا توزیع کرد.

یکی از بچه های خیریه درب خانه ای را زده بود که یک مادر با فرزندش جلوی در آمده بودند و زمانی که گوشت را تحویل گرفته بودند، فرزند خانه با شادمانی بسیار از مادر درخواست غذا کرده بود.

یکی از خانواده ها هم در تماسی با خیریه برای همه خیریان دعا کرده بود و گفته بود:” خدا خیرتان دهد؛ با گوشتی که به ما هدیه دادید  (۱ بسته) مهمانی بزرگی در خانه برپا کردیم و همه دور هم جمع شدیم و بعد از مدت ها غذای خوبی خوردیم.دست تک تک خیرین را می بوسم و از خداوند می خواهم که قربانی همه شما قبول درگاه حق باشد..”

تعداد گوسفند های قربانی شده : ۵۰ راس

وزن گوسفند ها : ۲۴۸۷ کیلو گرم

تعداد بسته ها : حدود ۱۲۰۰ بسته

وزن تقریبی بسته ها: بین ۱٫۳ تا ۲ کیلو گرم

هزینه تمام شده بسته ها شامل: ( خرید گوسفند کیلویی ۱۳۰۰۰ تومان خرد کردن گوشت ها و بسته بندی، خرید ظرف یک بار مصرف و کیسه، حمل و نقل و …) در مجموع: ۳۴ میلیون و ۶۳۶ هزار و ۸۰۰ تومان

الحمدلله رب العالمین

برای گره گشایی از همه نیازمندان صلوات

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *