روایت یک زندگی بدون دست و پا+این پرونده بسته شد

سعید بدون دست و پا هنوز هم امید دارد

سلام و خداقوت

خبرگزاری مهر ۱۸ دی ماه ۱۳۹۵ گزارشی از وضعیت دردناک یک جوان ۲۴ساله منتشر کرد که ۶ سال قبل دچار برق گرفتگی شد و دو دست و دوپایش را از دست داد تا زندگی شکل دیگری برایش داشته باشد.

در ابتدای این گزارش آمده است: همین اول کاری چشم‌هایتان را ببندید و یکی از انگشت‌هایتان را ذهنی از دست‌هایتان حذف کنید. حالا یک انگشت دیگر… حالا دست راستتان…دست چپ… پای راست… پای چپ… حالا به زندگی بدون دست‌ها و پاهایتان فکرکنید. «سعید» ۶ سال است دو دست و  دو پایش را از دست داده‌است. وقتی در اولین روزهای ۱۸ سالگی مجبور بود برای تامین هزینه‌های زندگی  بهترین روزهایش را از داربست ساختمان‌ها بالا برود، برق فشارقوی او را می‌گیرد و دودست و دوپایش را نابود می‌کند تا او ۶ سال رو به چشم‌های مادرش به زمین میخکوب شود. دست و پاهای جدا شده سعید تنها داغ خانواده‌اش نیست. سعید و برادر و مادرش داغدیده کسانی هستند که از کنار داغشان ساده گذشتند و به جای رسیدگی به وضعیت او و پرداخت دیه و خسارت حتی حضور او را به عنوان کارگرشان منکر شدند تا روزهای سخت‌تری را برایشان بسازند…..

 

کاش فقط پا داشته باشم

همه آرزوهای سعید شده‌است دوپا که او را از خانه بیرون ببرد، تا بعد از ۶ سال طعم ایستادن را بچشد. آنقدر نجیب و قانع است که بلافاصله بعد از این خواسته دوباره از مهارت قاشق دست گرفتن می‌گوید که به ما بفهماند دست هم نمی‌خواهد، صفحه تبلت را نشان می‌دهد که مجبور است برای اینکه روزهایش را یک طوری به شب برساند با همین دست‌های نصفه نیمه‌اش بازی ‌کند. آرزوهایش قد که می‌کشد می‌رسد به وکیلی که کاش بود و  پیچ و خم‌های قانونی را می‌دانست تا این ۶ سال را طولانی‌تر از این نکند. راه‌هایی که اگرچه برای سعید دست و پا نمی‌شد اما از غصه‌های مادرش کم می‌کرد.

برای مشاهده گزارش کامل خبرگزاری مهر درباره این جوان دردکشیده میتوانید اینجا کلیک کنید.

با توجه به مشکلات فراوان این جوان خیریه همت قصد دارد تا نسبت به تهیه پروتز برای دستها و پاهای این جوان اقدام کند تا حداقل کمی حرکت و زندگی برایش آسان تر شود.

برآورد انجام شده از هزینه این درمان ۴۳ میلیون ریال است.

تذکر مهم

در صورت عبور کمکها از سقف مورد نیاز صرف موارد بعدی خواهد شد.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *