بهانه ای برای شاد کردن 2کودک معلول+این پرونده بسته شد

 سلام

مدتی قبل خانواده ای به خیریه همت معرفی شد که پس از بررسی ها مشخص شد شرایط به مراتب سخت تری از برآورد ما بر این خانواده حاکم است.

به همراه دوستان به خانه ای در یکی از مناطق فقیرنشین جنوب تهران مراجعه می کنیم.

بهانه رفتن مان بردن غذای نذری بود؛ وارد خانه ای می شویم محقر با شرایط فوق العاده ضعیف که حتی پرده هم ندارند و پنجره هایشان را با روزنامه پوشانده اند.

صحنه ای که دلتان را می سوزاند انتظار با ولع بچه ها کنار سفره ای است که پهن کرده اند و مشتاقانه منتظرند تا شما غذای نذری را به آنها بدهید.

حاصل ازدواج فامیلی زن و شوهر این خانه شده است 2 فرزند غیرمعمول؛ یک دختر بچه 9 ساله که 85% معلولیت شدید ذهنی دارد و دیگری 2 ساله که بیماری شلی عضلات و همچنین معلولیت ذهنی دارد که فقط اولی تحت پوشش بهزیستی قرار دارد و هنوز تحت پوشش قرارگرفتن فرزند دوم در گیرودار مراحل اداری است.

پدر خانواده که قبلا راننده کامیون بوده متاسفانه مدتی است به دلیل بیکاری و مشکلات فراوان زندگی، به مواد مخدری مثل شیشه روی آورده و خانواده را هم تقریبا رها کرده است.

زندگی محقر آنها با حداقل امکانات و شبها و روزهایی که گرسنه می مانند سپری می شود اما دغدغه آنها فقط نان نیست چرا که مادرحتی برای خرید پوشک آیدا هم مشکل دارد.

چرخ زندگی این خانواده نیازمند با یارانه ها و مستمری بهزیستی برای آیدین که ماهیانه 40 هزار تومان است می چرخد.

آنها مستاجرند با ودیعه 3میلیون تومانی و اجاره ماهیانه200هزار تومان حالا بماند هزینه های درمان حداقلی برای بچه ها و خورد و خوراکشان.

لازم به یادآوری است که پس از انجام تحقیقات اولیه، صحت نیاز این خانواده از طریق اداره بهزیستی و مددیار مربوط نیز مورد تایید قرار گرفت.

برای شاد کردن این خانواده نیازمند همت کنید لطفا

  تذکر مهم:

در صورت عبور کمکها از سقف مورد نیاز، در موارد خیر بعدی صرف خواهد شد.

لینک:

شفاف

رجا

فردا

اقتصاد ایران آنلاین

تعامل

کارگر

البرز

رویش

نیمروز

الف

جوان

عصر ایران

جهان

مشرق

باشگاه خبرنگاران جوان

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *