به این خانواده کمک کنید + این پرونده بسته شد

سلام و خداقوت

این شرح حال مختصری از یک خانواده مستضعف است.

خانواده 6 نفره اقای ولی غلامی در منزلی حددا 70 متری در یکی از محروم ترین مناطق شهر قم(نیروگاه) زندگی می کنند.

پدر خانواده حدود 20 سال پیش بر اثر حادثه حین انجام کار، انگشتان شست و سبابه خود را از دست می دهد وعلی رغم پیوند قسمت جدا شده، متاسفانه به دلیل قطع عصب، دست از کار افتاده و در حال حاضر به صورت بسیار مختصر می تواند از دست راست استفاده کند. الان بیکار است و تنها گاهی بعضی اوقات کارهای روزمره مثل باربری انجام می دهد. پدر بیسواد است.

مادر هم بیسواد و خانه داراست.

خانواده تا 6 سال پیش در همدان زندگی می کرده و پس از آن به قم مهاجرت کرده اند.

اما فرزندان:

ایشان پنج فرزند دارد. دو دختر که دختر بزرگ ازدواج کرده و رفته و دختر کوچکتر9سال سن دارد.

5

اما وضع پسران اقای غلامی ناراحت کننده است. هر سه پسر خانواده مشکل جسمی وذهنی دارند.

1- پسر بزرگ(مهدی) 21 ساله مشکل شدید ذهنی وجسمی دارد و به هیچ صورت قادر به حرکت نیست . از لحاظ ذهنی مورد ارزیابی قرار نگرفته ولی قادر به صحبت نیست ظاهرا پدر ومادر را می شناسد ولی برای دیگران عکس العملی ندارد دچار مشکل تشنج هم هست که قرص مصرف می کند.

1

2- پسر دوم حسین 17 ساله دچار مشکل شدید جسمی و فاقد هر گونه حرکت است؛ صحبت نمی کند ولی ظاهرا از نظر ذهنی نسبت به برادر بزرگتر خود هوشیارتر است، به اطرافیان می خندد پدر ومادر وخواهر خودر رامی شناسد.

3-پسر سوم علی اکبر تازه وارد 4 سال شده؛ حرف نمی زند و به تازگی با توجه به داروهایی که به او داده می شود قادر شده با کمک از دیوار روی پاهای خود به مدت بسیار کمی بایستد ولی به هیچ عنوان توان ایستادن طولانی را ندارد وبیشتر مواقع خود را روی زمین می کشد. به گفته مادر اگر درمان علی اکبر مستمر باشد ومراحل کاردرمانی وفیزیوتراپی به موقع انجام شود امکان معالجه خیلی زیاد است ولی به علت مشکلات مالی یکسال ونیم است که کار درمانی وفیزیوتراپی قطع شده و فقط داروها را آن هم به صورت نامنظم مصرف می کند.

4

از آنجا که حمام خانه در پارکینگ است و باید بچه ها روزی سه بار حمام شوند تا مبتلا به زخم بستر نشوند؛ بچه ها در پارکینگ و نزدیک حمام با استفاده از یک پنکه نگهداری می شوند.

آنها مستاجرند با سه میلیون پول پیش و ماهیانه دویست هزار تومان کرایه که مدت سه ماه است که کرایه پرداخت نشده و تا بیست روز دیگر هم باید همین خانه را تخلیه کنند.

کل درامد خانواده از یارانه می باشد.

برای پسر بزرگتر مبلغ 50 هزار تومان از طرف بهزیستی استان همدان پرداخت می شود.

 

طبق استعلامی که از اداره بهزیستی قم گرفته شد پدر ودو برادر دیگر نیز در بهزیستی استان قم پرونده تشکیل داده اند ولی هنوز حقوقی برای این افراد تعیین نشده است.

با توجه به مشکلات عدیده این خانواده پرداخت هر مبلغی به عنوان کمک فقط می تواند به صورت مقطعی مقداری از مشکلات این خانواده را حل کند با توجه به شرایط خاص وتعداد نفرات خانواده در مورد پیدا کردن منزل استیجاری و با این قیمت فعلی بسیار مشکل می باشد.

 

بر اساس جمع بندی خیریه همت، در صورتی که بتوان منزلی هر چند کوچک برای این خانواده تهیه کرد می تواند گامی موثر در کاهش بار روانی این خانواده برداشت.

همت کنید تا بتوانیم به این خانواده کمک کنیم.

تذکر مهم

  درصورت عبور کمکها ازسقف مورد نیاز صرف موارد بعدی خواهد شد

ravinewslogo louklogo  tabnaklogo taamollogodoctoremanlogo asriranlogo behtarinkhabarlogorajanewslogoshabestanlogo

****

توضیح اداره روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان قم

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *