فراخوان تهیه جهیزیه برای 9عروس نیازمند+تکمیلی

سلام و خداقوت

این فراخوان برای یاری طلبیدن از مشترکان و اعضای خیریه همت برای تهیه نه(9) جهیزیه برای خانواده های محرومی است که شرح مختصر ایشان در ذیل منتشر می شود.

لازم به یادآوری است فراخوان اولیه برای تهیه شش جهیزیه بود که با توجه به استقبال مطلوب عزیزان همت مدار، این تعداد را به نه(9) افزایش دادیم.

از دختران یک کشاورز فقیر در روستاهای اطراف خوانسار تا دختر آبدارچی یک اداره؛ از دختر که سالهاست از نعمت پدر محروم است تا دختری که خانواده اش با سیلی صورتشان را سرخ نگه می دارند.

پرونده1

دختر آبرومند 18 ساله ای نیازمند کمک و مساعدت برای تهیه جهیزیه است . پدر و مادر سالها قبل از هم طلاق می گیرند و هرکدام پس از مدتی دوباره ازدواج می کنند. پدرسالخورده راننده ماشین سنگین بوده که مدتهاست قادر به کار کردن نیست و مختصرسرمایه ای را هم که داشته چندسال پیش هزینه بیماری صعب العلاج همسر خود کرده بوده است. مادر این دختر هم که در اسلامشهر زندگی می کند از وضع و اوضاع مناسبی برخوردار نیست و توانایی برای تهیه جهیزیه ندارد البته قرار شده است که فرش و تلویزیون را داماد تهیه کند.

پرونده2

مادر خانواده، ده سال قبل به علت اعتیاد از همسرش جدا می شود و به سختی سه فرزند خود را بزرگ می کند. مدتها تحت پوشش کمیته امداد بوده اند که با کمکهای کمیته امداد موفق می شوند منزل محقری تهیه کنند و به همین دلیل البته دیگر از پوشش کمیته امداد خارج شده اند. مدتی است دختر خانم این مادر که 23سال سن دارد عقد کرده اما از تهیه جهیزیه ناتوانند. دختر جوان گاهی در منزل به کار آرایشگری می پردازد، داماد هم روی وانت کار می کند و تا امروز فقط توانسته اند مقداری از وسایل خرده آشپزخانه را تهیه کنند.

پرونده3

این خانواده به خاطر اینکه پدرشان حدود10سال است آنها راترک کرده، از لحاظ مالی تقریبا در فقر به سر می برند و تنها درآمدشان از طریق کار کردن پسرشان است  که درس و مدرسه را رها کرده وبه فکر خرج خوراک وپوشاک خانواده اش است. فقط درحدی هستند که دست گدایی بلند نکنند. درحال حاضر 2خواهر(30ساله و 28ساله) عقد کرده دارند که توانایی تهیه جهیزیه را ندارند. با توجه به شرایط این خانواده و بعضی مسایل مربوط به آنان، می خواهیم جهیزیه یکی از خواهران را تقبل کنیم.

پرونده4

آقای م.ب 15 سال است که در اداره ای مستخدم و آب دارچی است و برای ارتزاق و کسب روزی حلال خانواده خود زحمت می کشد تا پیش آنها سر افکنده نباشد. ساکن عبدل آباد تهران هستند. سه فرزند دارد، 2 دختر و یک پسر. دختر بزرگ وی که به سختی و با کمک خیرین راهی خانه بخت شد چندی پس از ازدواج دوباره به پیش خانوده برگشت، چرا که همسرش به دلیل سانحه ای، راهی زندان شد و تا کنون در زندان به سر می برد. حدود یک سال است که دختر دوم ایشان عقد کرده اما توان تهیه جهیزیه ندارد.

پرونده5-6

پدر 60 ساله کشاورز و ساکن یکی از روستاهای  شهرستان خوانسار است. چندسالی است که وضع کشاورزی شان هم بخاطر شرایط آب و هوا و بعضی مسایل دیگه خوب نبوده و به سختی امرار معاش می کنند. این قدر در سختی هستند که مثلا  با وجود اینکه گاز به روستای آنها رسیده ولی چون قدرت پرداخت هزینه کنتور گاز را ندارند، از این نعمت محروم و شرایط سختی را سپری می کنند. ایشان 4 فرزند دارد که 2تای آنها دخترند. دختر بزرگتر متولد 1369 که تیرماه پارسال عقد کرده و دختر دوم متولد1374 است که  شهریور عقد کرده اند اما چون توان تهیه جهیزیه برای آنها نداشته در خانه پدر باقی مانده اند. پسر خانواده هم عید عقد کرده ولی الان شرایط ازدواج کردن و بردن زنش به خونه بخت رو ندارد.

پرونده7

خانم ز.ز 28ساله سالها قبل مادر خود را از دست می دهد. پدر پیری دارد که توان انجام کار ندارد. این خانم در این سالها با انجام کارهای پاره وقت پدر و خودش را اداره می کند. مدتی قبل عقد کرده است اما بدلیل شرایط اقتصادی از تهیه و تامین جهیزیه ناتوان است. این خانواده ساکن یکی از شهرک های اطراف کرج هستند.

پرونده8

خانم لیلا.ل فرزند. ن متولد1372 است. پدرایشان بعد از سکته زمین گیر و از کارافتاده شده است. علاوه بر خواهر ایشان که بدلیل اعتیاد شوهر از او جدا شده و به همراه فرزندش به خانه پدر مراجعت کرده، برادر ایشان هم به دلیل شرایط بد اقتصادی به همراه همسر و فرزندانش در خانه پدرزندگی می کنند که البته هزینه اجاره و مخارج روزانه منزل به عهده برادر است. متاسفانه این خانواده پسرکوچکتری هم دارند که مبتلا به معلولیت ذهنی است.

پرونده9

این بخش برای کمک به تهیه جهیزیه دختر سوم پیرمردکشاورز اهل یکى ازروستاهاى سرولایت نیشابوراست. مانند بسیاری دیگر از کشاورزان بزرگوار درخانه ساده و کوچک روستایى زندگى میکند. به دلیل شرایط نامناسب کشاورزی، پدربراى گذران زندگى مجبوربه فروش تدریجی چند گوسفند خود شده است. دختردردوران عقد است وبدلیل عدم تهیه جهیزیه وبراى اینکه هزینه اى ازدوش پدربردارد درخانه مادرهمسرش درمنطقه خاوران تهران زندگى میکند.

مبلغ مورد نیازبرای 9جهیزیه: 27میلیون تومان

 تذکر مهم:

در صورت عبور کمکها از سقف مورد نیاز صرف موارد بعدی خواهد شد.

 taamollogo

jahannewslogo

asriranlogo

nimrouzlogo

fardanewslogo

mashreghlogo

riallogo

rajanewslogo

asrkhabarlogo

kargarnewslogo

alborzlogo

parsinehlogo

logo rooyeshnews5

safirlogo

zigillogo

eghtesadiranonlinelogo

teribonlogo

seratlogo

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *