هر که خواهد بدهد “افطاری”؛ بسم الله

بسم الله الرحمن الرحیم

پیامبر خدا(صلی الله علیه و آله):

هر کس یک مؤمن روزه‏ دار را در این ماه افطارى دهد، پاداشى برابر با آزاد کردن یک بنده نزد خدا داشته، و مایه آمرزش گناهان گذشته وى نیز خواهد بود

سفره آسمانی نیازمندان روزه دار را رنگین کنیم

سلام و خداقوت

یکی از درسهای بزرگ ماه رمضان این است که با چشیدن گرسنگی و تشنگی، به فکر گرسنگان و محرومان و فقرا بیفتیم .

بسته ویژه ارزاق

در دعای روزهای ماه رمضان می گوییم : « اللهم اغن کل فقیر اللهم اشبع کل جائع  اللهم اکس کل عریان » . واقعا این دعا فقط برای خواندن نیست؛ برای این است که همه خود را برای مبارزه با فقر و مجاهدت در راه ستردن غبار محرومیت از چهره محرومان و مستضعفان موظف بدانند.

البته علاج فقر به شکل اصولی در هر جامعه ای از راه استقرار عدالت اجتماعی و نظام عادلانه در محیط جامعه وظیفه ی دولتی و حکومتی است  اما مردم هم به نوبه خود وظیفه سنگینی بر دوش دارند چرا که اجرای برنامه های اجتماعی فقط در بلندمدت و میان مدت و بتدریج امکانپذیر است اما نمی شود منتظر ماند تا برنامه های اجتماعی به ثمر برسد و شاهد محرومیت محرومان و فقر گرسنگان در جامعه بود.

لذا امروز این، یک وظیفه جهانی برای همه انسانهایی است که دارای وجدان و اخلاق و عاطفه انسانی هستند; اما برای مسلمانها علاوه بر این که یک وظیفه اخلاقی و عاطفی است، یک وظیفه دینی هم هست .

خانواده های بسیاری هستند که نه از روی تن پروری و تن به کار ندادن  بلکه به معنای واقعی کلمه محروم و مستمندند که امیدواریم بتوانیم آنها را شناسایی و پیدا کنیم  و به اینها کمک کنیم.

پروردگارا! ما را در انجام دادن این وظیفه بزرگ و اساسی یاری کن!

***

اگر یاد دوستان عزیز و بزرگوارم باشد، ما یکی دوهفته پایان سال گذشته برای اهدای بسته های ویژه “عیدانه” به مناسبت عید سعید نوروز اقدام کردیم و با لطف خدای متعال و همت شما مهربانان موفق شدیم هشتاد بسته عیدانه تقدیم خانواده های عزیزی از نیازمندان نماییم.

اگر لطف خدا شامل حالمان باشد می خواهیم در آستانه ماه مبارک رمضان و ضیافت الهی این اقدام را-درصورت امکان گسترده تر- تکرار کنیم.

لذا از همه دوستان عزیز و مهربانم که مایلند در این اقدام الهی ما را یاری کنند و علاوه بر برخورداری از ثواب بی نظیر افطاری در برداشتن در زدودن غبار نیاز و فقر از چهره نیازمندان بزرگوار گامی بردارند، تقاضا می کنم این پیام را به هر شکلی که صلاح می دانند به اطلاع آشنایان و دوستان خود برسانند و ما را در این مهم یاری نمایند:

هر که خواهد بدهد افطاری؛ بسم الله *** هرکه دارد سرهمراهی ما؛ بسم الله

با اجازه دوستان عزیز نیت می کنیم تا ثواب این کار ارزشمند را به مادران و پدرانمان- چه آنها که مهمان آخرتند و چه آنها که سایه سرمان هستند- هدیه می کنیم.

تذکر مهم:
در صورت عبور کمکهای اهدایی از سقف مورد نیاز، در موارد خیر بعدی صرف خواهد شد.

+++

لینک:

رجا

مشرق

الف

شفاف

عصر ایران

باشگاه خبرنگاران جوان

سفیر

جهان

بولتن

رویداد

کارگر نیوز

شفانیوز

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *